Sunday, February 13

Sandwich Special...ahha

Punyerlah awl aq bgun arini.. gara2 byk sgt kje yg nk d bt... bt ckit je.. pastu.. duk on9 fb plak.... komen2.. update blog plak... tgk2 jm dh kul 1 lbih.. haihs... g smyg dlu.. pastu perut gtau smting..

krok..krok..krok.. hahaa..
korang tau x ape yg perut gtau. hehe pikir2 kn lh nye..
So. aq pn g lh kdai.. smpai kdai ternmpk sardin.. lidah nie terasa mcm nk mkn sardin plak.. aq pn tnpe berlengh.. trus amek 1 tin besar sardin... N jgn lupe roti..

Sesmpai je kt umh.. trus pikirkn respi2 nk bt sandwich.. haha sandwich pn ade respi jgk ek.....

  1. pertama sekali sediakan setin sardin, sebiji timun, sebiji bawang besar, dua biji cili merah dan cili sos secukupnya. pastikan sardin yang anda beli adalah halal dan diyakini.
  2. potong2 cili merah kecil2 bentuk cam dadu, sama juga untuk timun dan bawang. jangan lupa basuh dulu bersih2 sebelum potong.
  3. keluarkan ikan sardin dari tin, pastu hancur-hancurkan guna garfu. jangan buang sosnya.
  4. campurkan semula ikan sardin yang dah dihancurkan tadi dengan sosnya, pastu gaulkan dengan semua timun, bawang dan cili merah yang dah dipotong kecil2 tadi.
  5. tambah sedikit sos cili secukup rasa. jangan tambah garam, aji naik moto atau sebarang perasa lain yang tak sedap.
  6. hidangkan bersama roti. disarankan makan dengan roti gardenia yang merupakan feveret aku. hehhehe :D
  7. makan dengan sopan dan tertib, jangan lupa baca basmalah. lagi best kalo dapat makan secara berjemaah bersama keluarga n ngn org tersyg..... huhu
Dan ini lh hasil nye.. haha yg len2 aq tmbh2 sndri lak.. tu yg nmpk plik je nie.. haha tp sdap kot..

1 comments:

Dea February 13, 2011 at 4:16 PM

sedap nyer... cam pizza la.. XD

_