Sunday, July 3

Antara sebab2 aku guna ubuntu/linux

1) halal dan percuma...
2) tak payah pikiq pasal virus..sbb virus untuk linux amat2 la skit..
3) stylo...lain dari lain.....
4) leh pakai kat opis...takpayah risau sbb guna software haram
5) boleh deco window/GDM jadi ikut citarasa aku..
6) aku banyak guna untuk berintenet dan keja2 opis ja..amat2 la sesuai
7) leh kutuk orang kena virus ke apa...hahhaha!!
8) takpayah nak wat defrag, registry cleaner, scan virus ke apa dah..
9) takpayah pikiq nak update software satu persatu..la ni satu tmpt ja
10) leh demo kat awek2 guna efek2 compiz...awek suka dan nak install kat laptop diorg...aku leh jual minyak sambil2...wakkakak!!
11) rasa mcm diri ni hacker/cracker walaupun aku tak tau apa2 pasal hacking...ahhaha!!
12) boleh join communiti dan dapt kenai ramai kwn2 baru...
13) jarang buat perangai bila aku ada kerja urgent....
14) tak makin lama makin slow macam windows
15) tak jadi ladang penternak virus dan dipersalahkan oleh kwn2 sbb sebar virus....(padan muka...hehe)
16) senang nak godek2 wat trobleshooting mcm cleanup virus kat harddisk org atau recover data...
17) nak cari software senang gila....kalau windows nak cari kena google dulu..kalau silap download kena spyaware...kalau betoi pun trial version...celakak!! tp guna ubuntu sure selamat dan mmg puas hati la..halal dan percuma. tak pening kepala sbb depa dah cek software tu selamat..
18) ubuntu adalah distro yang paling senang nak pakai.....
19) penat dah taip ni......yg lain2 biarlah rahsia....haha

sumber: www.facebook.com/topic.php?uid=102604059778115&topic=348

2 comments

rIdz_fA July 3, 2011 at 10:16 PM

this is best bro....

nufarsa July 3, 2011 at 10:54 PM

2 tahun aku berpaling tadah dari windows. hahah

_