Sunday, October 23

Motor GP Sepang 2011 cancelled?


MotoGP Sepang Race Cancelled After Marco Simoncelli Crash



2lap accident..mcm teruk jer?..critical dgn helmet tercabut dgr2


Sebagai penunggang yang berbaris di atas grid kita tolak kedua-dua kilang pelumba Yamaha Ben Spies, yang menarik diri selepas kecederaan beliau pergi lebih baik daripadanya, Jorge Lorenzo serta John Hopkins yang juga terpaksa menarik diri akibat kecederaan.

Sebagai lampu keluar Casey Stoner mengalahkan tiang kedudukan rakan sepasukannya Dani Pedrosa sudut pertama dan mendahului dengan kedua-dua rakan sepasukan di belakangnya dan Marco Simoncelli dan Alvaro Bautista mengejar.

Simoncelli dan Bautista telah pertarungan hebat pada pusingan kedua dengan Bautista menguruskan untuk mendapatkan lalu tetapi setiap kali Simoncelli akan memotong kembali dan dinafikan pas Itali.

Kemudian bencana melanda pada pusingan kedua selepas Marco Simoncelli telah kemalangan yang besar, dia kehilangan hadapan basikal dan merosot ke jalan dari arah depan Colin Edwards & Valentino Rossi, topi keledar terbang dan penunggang yang tinggal di landasan yang betul.

Edwards telah memegang pergelangan tangan beliau dalam kesakitan yang jelas, Rossi berjaya untuk kembali ke ok garaj, kamera difahami berpaling dari Simoncelli.

Berita datang melalui Colin Edwards telah terkehel bahunya serta mungkin melanggar sesuatu di tangannya.

Ulang tayang tidak tidak membuat untuk tontonan baik menunjukkan Simoncelli gelongsor tetapi bukannya basikal pergi dari di bawahnya, ia seolah-olah semula cengkaman dan menyepak bola yang dia kembali merentasi trek, lutut ke bawah, ke jalan yang Edwards dari arah depan dan Rossi yang langsung tidak mempunyai mana-mana untuk pergi tetapi terus ke belakang itu, penunggang dan basikal.

Bangsa itu kemudiannya dibatalkan, yang IRTA / Dorna berkata adalah berkenaan dengan Marco Simoncelli yang kata mereka berada dalam keadaan sedar tetapi dalam keadaan kritikal. Fikiran kita dengan Marco Simoncelli.

Lebih banyak berita seperti yang kami terima.

Sumber : stayontheblack.

Nk dgr info semasa dri semasa dgr la radio era : http://tgokjum.blogspot.com/p/radioku.html

P/S: "untuk keselamatan diri"

_