Thursday, April 4

Release Facebook Virus! "See who's Looking at Your Profile"

Release Facebook Virus! "See who's Looking at Your Profile"

[Image: 1364517786.png]

Assalamualaiikum dan selamat sejahtera.
Pernah nampak kawan kawan tag atau post gambar seperti diatas? Itu merupakan salah satu virus facebook yang sangat popular pada saat ini.Apa yang terjadi jika anda telah menekan pautan yang diberi? ~Rage1~
Salah satu page virus tersebut : https://www.facebook.com/pages/See-Who-L...6438965364 ~Rage2~

Secara langsung anda:

1- spam ( post sampah, atau post perkara sama dengan banyak dalam waktu singat "ringkasan" )

2- Tag kepada rakan anda tanpa pengetahuan anda

3- komen tanpa pengetahuan anda.



Adakah ia merbahaya?

Quote:MungkinYa atau Mungkin Tidak.mengikut apa yang dimaklumkan oleh beberapa blog termasuk di blog facebook, ia merupakan satu aplikasi yang direka khas (berniat jahat) untuk mencuri maklumat peribadi seperti password, gambardan sebagainya.selain itu, ia juga memaksa rakan rakan anda untuk melakukan kerja yang sama (spam).


Tindakan.

Quote:Sekali lagi, pengguna dinasihatkan supaya berhati hati untuk menguna aplikas aplikasiyang mendakwa untuk "menunjukan siapa yang melihat profile anda" kerana fungsi ini melanggar peraturan privacy facebook sendiri.

Jika anda telah terjebak dengan masalah ini. kemungkinan anda berada didalam keadaan bahaya atau mungkin mejadi salah seorang dari "mangsa jenayah siber".sila rujuk dibahagian keselamatan facebook untuk maklumat lebih lanjut.


Anda juga boleh membuang aplikasi tersebut dengan menekan, setting → privacy setting → apps ataupun rujuk link membuang atau menyekat aplikasi .


[Image: b9q6nxm.png]
[Image: afbd9ed17a.png]

Sumber : Rc.My

_