Wednesday, October 23

Facebook Beli Instagram

Facebook baru saja membuat kejutan apabila mengumumkan telah membeli Instagram,
Selasa (10/4) nilai pemilikan sebanyak USD1 bilion..

15 Bulan, 13 Pekerja, dan Nilai USD1 Bilion


10 Sebab Mengapa FB membeli Instagram:

1. Kerana ia boleh. Ia agak luar biasa bagi syarikat untuk menggugurkan bilion sejuk menuju ke IPO , tetapi Facebook telah mempunyai satu tan wang tunai di tangan ( hanya di bawah $ 4000000000 mengikut yang memfailkan S -1) terima kasih kepada jualan saham swasta untuk Goldman Sachs, berkata Universiti Notre Dame biz prof Tim Loughran . "Facebook , dengan tunai yang besar di tangan, sudah bertindak seperti , dagangan awam syarikat teknologi yang besar, " kata Loughran . "Facebook tidak perlu pergi awam pertama untuk mendapatkan wang tunai untuk membuat pengambilalihan yang besar ."

2. Kerana ia tidak mahu pesaing untuk snap ia pertama. "Nampaknya Facebook benar-benar mahu untuk membeli Instagram sebelum pembida lain (mungkin Google) membuat perjanjian ," kata Loughran .

3. Kerana aplikasi mudah alih Facebook menghisap. Ini Instagram tidak. "Adakah perjanjian ini kelihatan murah dalam tempoh dua tahun ?" Meminta Victoria Barrett. "Mungkin , jika Facebook berfungsi pada telefon anda. "

4. Kerana Facebook adalah mempunyai krisis midlife , dan pemerolehan yang dikasihi , hip- perkongsian foto aplikasi setaraf membeli sport a. Persetujuan sejagat adalah bahawa Facebook tidak sejuk lagi. Ia mempunyai kedutan, atau sekurang-kurangnya lebih banyak pengguna dengan kedutan. Dengan membeli Instagram , Facebook dibeli sendiri 30 juta hipsters , dan semua hipster indah mereka sejuk.

5. Kerana kebanyakan orang di Facebook untuk melihat gambar orang lain, dan Facebook mahu untuk memastikan ia cara itu. Kini anda akan dapat menambah semua jenis penapis sejuk untuk foto Facebook anda, ciri-ciri yang menarik lebih 30 juta orang untuk Instagram . "Memberi yang terbaik foto berkongsi pengalaman adalah salah satu sebab mengapa begitu ramai orang suka Facebook dan kita tahu ia akan bernilai membawa kedua-dua syarikat bersama-sama, " kata Ketua Pegawai Eksekutif Mark Zuckerberg. Om Malik di GigaOm yang diterjemahkan sebagai: " Facebook takut s ** kurang dan tahu bahawa untuk kali pertama dalam hidup , ia boleh dikatakan mempunyai pesaing yang bukan sahaja boleh makan tengah hari , tetapi juga memusnahkan prospek masa depannya. "

6. Lebih banyak data. Yang diterjemahkan ke dalam iklan mudah alih yang lebih baik. Techie Robert Scoble berhujah Instagram yang mempunyai idea yang lebih baik daripada apa yang pengguna lakukan dan apa yang mereka suka lakukan. "Jika anda skiier , anda mengambil gambar salji dan ski. Jika anda foodie yang anda mengambil gambar makanan di restoran mewah. Jika anda ke quilting, banyak gambar anda akan itu, "tulis Scoble di Quora . " Pangkalan data Facebook memerlukan maklumat ini untuk mengoptimumkan media ia akan membawa kepada anda. Data ini adalah BERNILAI S *** beban ! Bayangkan anda seorang resort ski dan ingin mencapai skiiers , Instagram akan memberikan mereka cara baru untuk berbuat demikian, semua manakala yang jauh lebih disasarkan daripada Facebook jika tidak boleh. "

7. Kerana ia mahu membeli jiwa. Facebook telah menjadi besar, membuat wang raksasa binatang , yang menjadikan ia sangat menarik kepada pelabur tetapi menjadikan ia sedikit sukar untuk mengambil Mark Zuckerberg serius apabila dia lilin syair mengenai Cara Hacker . Para pengguna Instagram masih terpikat aplikasi kecil mereka, sehingga mereka berasa marah mengenainya menjual keluar . "Facebook telah membeli perkara yang paling sukar untuk palsu. Ia dibeli keikhlasan, "kata Paul Ford di NYMag .

8. Kerana ia adalah lebih murah daripada mencipta mesin masa. "Sebelum Instagram , jika saya mahu gambar saya untuk kelihatan seperti mereka telah diambil pada 60-an, saya telah mencipta mesin masa dan perjalanan balik 50 tahun, " kata seorang daripada "belia" wartawan Show Daily .

9. Kerana ia mahu versi mewah Facebook untuk mengekalkan kelas atasan digital gembira. Sama seperti Williams Sonoma dicipta West Elm bagi mereka yang hadir hidung mereka di Pottery Barn , Facebook memerlukan tempat di mana pengguna boleh menggantung di mana mereka tidak akan berjalan ke dalam " ketinggalan teknologi. " " Facebook bukan destinasi pilihan atau kekal alamat kelas atas digital, "tulis Carles di Grantland . "Walaupun Facebook telah menjadi salah satu laman web yang paling berharga di Internet dengan membenarkan penonton pasaran massa untuk mengambil bahagian dalam 'hidup' seperti yang kita tahu , ia masih di bawah ancaman menjadi satu pengalaman yang bersifat peribadi tanpa inovasi berterusan yang bertujuan untuk membuat pengguna berasa seperti mereka sedang membina sesuatu yang bermakna kerana mereka naik ' kehidupan ' mereka kepada rangkaian sosial. Berada di Facebook hanya tidak membuat anda berasa seperti VIP. "

Tetapi berada di Instagram tidak, sebahagiannya kerana ia telah menjadi asal eksklusif pengguna iPhone sekian lama. Apabila ia akhirnya dibebaskan versi untuk Droid , saya terputus ia dengan segera.


Perolehan Instagram Mengesahkan , Facebook Adalah Pelaburan Bad
J.J. Colao
Forbes Staff

Jon Stewart On Facebook Bilion Dolar Instagram pembelian: 'Really Lame '
Erik Kain
penyumbang

Instagram dan $ 1 Billion : Jawapan Facebook Untuk Bergerak
Victoria Barret
Forbes Staff

Wawasan inspirasi oleh Ketua Pegawai Eksekutif Instagram Kevin Systrom , The Man Who Dibina A $ 1 Bilion Permulaan
Lim Yung- Hui
penyumbang
10. Kerana ia takut. "Young syarikat teknologi panas apa-apa jika tidak mengetahui tentang kematian mereka ," tulis Nick Bilton dan Somini Snegupta di New York Times. "Kerana begitu banyak bermula dengan mencederakan gergasi tua teknologi, mereka tahu mereka boleh dibunuh, atau sekurang-kurangnya cedera teruk, dengan apa yang lurks di ruang pejabat yang disewa di Lembah Silikon - . , Syarikat teknologi lebih panas muda"

_