Tuesday, December 10

Khas buat pengguna Bitstrips

Khas buat pengguna Bitstrips
Bitstrips app a trojan horse that gives the NSA secret access to personal user information?

Aplikasi Bitstrips adalah TROJAN HORSE NSA yang secara senyap akses kepada maklumat peribadi anda
Bitstrips app a trojan horse that gives the NSA secret access to personal user information?

Bitstrips , aplikasi generasi kartun keseronokan semakin popular di media sosial , adalah ternyata kuda Trojan dari NSA untuk meneroka suapan Facebook anda dan telefon bimbit. Edward Snowden dalam pendedahan yang paling baru-baru ini mendedahkan asal-usul program bitstrip itu.

Nitstrip NSA
Bitstrip Trojan NSA

Menurut satu kenyataan daripada Snowden NSA tahu bahawa suatu hari nanti mengintip mereka akan diumumkan kepada orang ramai . Mereka tahu bahawa orang akan bertindak balas dengan menuntut tetapan privasi lebih . Jadi dalam respon NSA menubuhkan satu pasukan untuk membangunkan aplikasi yang akan lulus oleh tetapan privasi , dengan cara yang sah.

Dalam satu kenyataan dari Snowden katanya " Untuk menggunakan aplikasi ini anda perlu bersetuju dengan Syarat Perkhidmatan, dan bersetuju untuk memberi akses app ke profil Facebook anda. Jadi pemaju ini telah ditugaskan untuk membangunkan aplikasi yang akan pergi virus. Permainan telah melihat , tetapi terdapat banyak permainan di luar sana sudah. Kemudian seseorang berkata kartun dan komik. Facebook adalah platform visual , jadi gambar dilakukan dengan baik. "

BITSTRIPS APP IS SECRETLY NSA TROJAN HORSE TO ACCESS YOUR PRIVATE DATA

Snowden maka butiran bagaimana jahat kuda Trojan ini. Malah jika seseorang tidak menggunakan Bitstrips mereka boleh memberi akses NSA itu. Perbuatan seperti klik atau menghantar komen di Bitstrip orang lain posted membolehkan aplikasi mengintip ke dalam profil anda.

Selain Bitstrips mempunyai android dan iPhone apps. Perbuatan memasang aplikasi ini memberikan NSA akses percuma kepada pengguna telefon bimbit. Memanggil, mesej teks, e-mel, melayari laman web , gambar dan video NSA mempunyai akses kepada semua melalui app.

Menurut ramai pakar undang-undang ini benar-benar undang-undang. Ia mungkin agak tidak beretika , tetapi masih undang-undang. Peguam Thomas Anderson menerangkan dengan cara ini. "Terma Perisian perkhidmatan adalah kontrak undang-undang dan mengikat. 

Di dalam kontrak mereka, ia menggariskan bahawa pengguna memberi akses penuh kepada pencipta app. Apabila mereka klik kotak yang menyatakan 'I Agree' mereka memasuki ke dalam kontrak. Jadi dalam kesan orang yang dengan sukarela memberikan semua data itu kepada NSA. Kerana serius yang membaca semua barangan undang-undang di segi perkhidmatan. "

_